سامانه پايش سيستم جامع محيط زيست گاز (PEMSYS)

سامانه پايش سيستم جامع محيط زيست گاز (PEMSYS)

سامانه مانيتورينگ، محاسبات و تخمين انواع آلايندهای زيست محيطی قابليت محاسبه، تخمين و درج مستقيم انواع آلاينده‌‌ها را داراست. به جرات می توان اذعان نمود که اين سامانه دارای ماژول های منحصر بفردی است که بصورت Web در کشور تهيه شده است.

PEMSYS1

گسترش فرآیند شریف

       

 

 

سامانه PEMSYS چيست؟

PEMSYS مخفف Pollutant Emission Monitoring System می‌باشد که تحت Web بوده و تمامی محاسبات انتشار آلاینده ها را مطابق با استانداردهای معتبر انجام داده و گزارش‌های مورد نیاز را به شکل خودکار تولید می‌نماید.



 

PEMSYS2

گسترش فرآیند شریف

دستاورده ای سيستم PEMSYS

سامانه مانيتورينگ، محاسبات و تخمين انواع آلايندهای زيست محيطی قابليت محاسبه، تخمين و درج مستقيم انواع آلاينده‌‌ها را داراست. به جرات می توان اذعان نمود که اين سامانه دارای ماژول های منحصر بفردی است که بصورت Web در کشور تهيه شده است. سامانه ایجاد شده قادر است میزان انتشار آلاينده‌هاي هوا را از مکانيزم هاي مختلفي نظير Leakage، فلر، کوره ها، بویلرها و توربين‌ها به صورت کاملا منطقي و بر طبق استانداردهای معتبر جهانی محاسبه نموده و گزارش دهد. واحدهاي مورد نظر شامل انواع پالايشگاه‌هاي گاز، پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی، انواع واحدهاي تقوييت فشار، تقليل فشار، خطوط لوله، شبکه توزیع، مخازن ذخیره، بارگیری، وسایل نقلیه و انواع کارخانه‌جات صنعتی مي‌باشد. همچنین محاسبات نرم افزار Tank و Wastewater در این سامانه پیاده‌سازی شده است. ابزارهایی همچون Carbon Footprint  و Speciate نیز به این سامانه اضافه گردیده است. به منظور ذخیره اطلاعات در بانک داده‌ها و پشتیبانی سیستم از انواع مختلف واحدهای مورد نظر و گزارش‌گیری آسان ساختاری مناسب و جامع به صورت پایین به بالا در نظر گرفته شده است. این ساختار شامل Unit، Plant، Zone، State و Country خواهد بود. در سامانه مانیتورینگ می‌توان بنا بر نیاز، انواع کاربران را با دسترسی‌های دلخواه در هر سطح ایجاد کرده همچنین به تعریف نقاط الاینده، واحد صنعتی، منطقه و یا استان جدید پرداخت. علاوه بر این کاربر قادر خواهد بود تمامی موارد موجود در بانک اطلاعاتی سامانه را در صورت نیاز ویرایش نماید. لازم به ذکر است سامانه مانیتورینگ از قابلیت ایجاد گزارش در سه قالب صفحات وب، فایل Excel و پیاده سازی در سامانه GIS برخوردار است.


PEMSYS3
PEMSYS4

گسترش فرآیند شریف

اين سامانه می تواند برای هر مجتمع توليدی مثل پالايشگاه، پتروشيمی و يا مجتمع شيميايي، معدنی و .. به کار گرفته شود. همچنين در صورتی که مجموعه ای از چند مجتمع بزرگ در يک محل ادغام شده باشند نیز قابل استفاده است.



برای هر مجتمع جديد می توان برنامه را در حالت ديناميکی در مد طراحی قرار داد و آن مجتمع و يا واحد را تعريف نمود



از اين سامانه پايش می توان بصورت دقیق و يا بصورت Shortcut نیز استفاده نمود و اطلاعات و گزارش ها را در آن مدیريت کرد. قابليت اتصال به سيستم پايش آنلاين داده های پايش شده را نیز دارا می باشد.

 

 

PEMSYS5
PEMSYS6
PEMSYS7
PEMSYS10
PEMSYS8
PEMSYS9

گسترش فرآیند شریف

لینک های مرتبط :