ساخت واحد کراکينگ مازوت و توليد گازوئيل

ساخت واحد کراکينگ مازوت و توليد گازوئيل

ساخت واحد کراکينگ مازوت و توليد گازوئيل

گسترش فرآیند شریف

                  


سولفور زدايي از مازوت (نفت کوره) و کراکينگ تلفيقی ترمال- کاتاليستی- سولفوز زدايي نفت کوره

تبدیل مازوت به محصولات سبک تر با ارزش افزوده بالا از دیرباز مورد توجه پلایشگاه های نفت بوده است. بیش از 25 درصد از نفت خام را کات مازوت و یا Flue Oil تشکیل می‌دهد. که عمدتا در سوخت کشتی ها کاربرد دارد. به دلیل وجود سولفور بالا و ترکیبات فلزات سنگین در آن جزو سوخت های آلاینده محسوب می‌شود. به دلیل قوانین سخت گیرانه در خصوص استفاده از آن در سوخت کشتی و سایر صنایع نیاز به سولفور زدایی از این ماده مورد توجه قرار گرفته است.

در این میان شرکت گسترش فرآیند شریف به منظور انتقال تکنولوژی سولفور زدایی، و همچنین تبدیل مازوت به محصولات سبک تر به خصوص گازوییل با سولفور پایین با چند شرکت چینی وارد همکاری و انتقال تگنولوژی شده است. همچنین برای سولفور زدایی از خود مازوت هم با یک شرکت آلمانی همکاری نزدیک دارد و می‌تواند در خرید و انتقال تکنولوژی به کشور با متقاضیان این صنعت همکاری نزدیکی داشته باشد.

● شکست مازوت با درصد تبديل بالای 70 درصد به کات گازوئيل با يک شرکت دارنده دانش فنی کشور چین در حال حاضر قابل دسترسی است. اين تکنولوژی تلفيقی از کراکينگ حرارتی- کاتاليستی و ادامه سولفور زدايي می باشد.

● سولفور زدايي از مازوت بدون تبديل به محصولات سنگين تر (تنها کاهش ويکسوزيته) توسط تکنولوژی کشور آلمان می باشد که براساس سولفورزدايي با هيدروژن عميق استوار می باشد.

 

 

 

 

 

 

لینک های مرتبط :